Masz pytania dotyczące tworzenia strony?    Napisz mi w komentarzu.

Natalia Jasiak - Optymalizatorka 

 

Jestem kobietą, która za swój główny cel stawia optymalizację. Polepszam teksty, usprawniam działania marketingowe. Lubię efekty. I lubię je podkręcać. Jeśli i jedno, i drugie działa na Ciebie tak jak na mnie, to zajrzyj. Dogadamy się.

 

Zakładka „o mnie” czy „o nas” wbrew pozorom jest jednym z najtrudniejszych wyzwań, kiedy tworzymy treści na stronie. Jest nam trudno opisywać samych siebie, dlatego efekt jest często gorszy niż brak tej zakładki. W tym artykule pokażę Ci, jak zmienić perspektywę i stworzyć naturalny, autentyczny opis, który będzie interesujący dla naszych czytelników.

 

1. Dlaczego ktoś wchodzi w tę zakładkę?

 

Zadając sobie to pytanie, wchodzimy w skórę naszego potencjalnego klienta. Czy Ty czytasz strony „o nas” innych firm? Dlaczego to robisz?

 

Odpowiedź na to pytanie pokazuje nam CELE czytelnika. Mogą być one różne:

  • Chce przekonać się, czy ta firma spełni jego oczekiwania.

  • Chce zobaczyć, jakie ma wartości i czy są zgodne z jego wartościami.

  • Chce dowiedzieć się, czy jest dla nich ważny jako klient.

  • Chce porównać ich działania do działań konkurencji.

  • Chce zobaczyć, kto jest po drugiej stronie.

 

Dobry opis powinien spełniać te cele. Kiedy będzie zawierał odpowiedzi, czytelnik uzyska potrzebne informacje do ewentualnego podjęcia decyzji np. o dalszym przeglądaniu strony czy zakupie. Jak więc przekształcić te cele w tekst?

 

2. Zacznij od struktury tekstu

 

Wiedząc już, jakie cele powinien spełniać nasz tekst, możemy odpowiednio ułożyć z nich strukturę. Przykładowa podana jest poniżej. Każdy z celów warto rozbić na poszczególne pytania, które ułatwią nam konstruowanie danych fragmentów.

 

CEL CZYTELNIKA

Pytania nakierowujące

Chce zobaczyć, kto jest po drugiej stronie.

 

Jak się nazywasz? Kim jesteś? Co Cię interesuje?

Chce zobaczyć, jakie ma wartości i czy są zgodne z jego wartościami.

 

Dlaczego zająłeś się swoją działalnością? Co Cię w tym pasjonuje? Co daje motywację?

Chce dowiedzieć się, czy jest dla nich ważny jako klient.

 

Do kogo kierujesz swoje usługi? Co myślisz o swoim kliencie? Czego dla niego chcesz?

Chce przekonać się, czy ta firma spełni jego oczekiwania.

 

Jak tworzysz swoje produkty? Co jest dla Ciebie kluczowe w ich realizacji?

Chce porównać ich działania do działań konkurencji.

 

Co Ciebie wyróżnia? Za co szczególnie chwalą Cię klienci?

 

 

3. Forma przekazu

 

Kiedy znasz już strukturę swojego tekstu oraz wiesz, na jakie pytania powinieneś odpowiedzieć, wybierz formę przekazu. Twój tekst musi być ciekawy, bo nawet jeśli zawrzesz w nim wszystkie potrzebne informacje z punktu widzenia klienta, ale nie będziesz robił tego w sposób interesujący, to nikt tego nie przeczyta.

 

  • Emocje – jeśli chcesz wzbudzić w czytelniku emocje, musisz czuć je, kiedy piszesz. Jeśli piszesz o tym, co jest dla Ciebie ważne, wzbudza w Tobie uczucia, będzie Ci o wiele łatwiej przekazać to przez słowa.

  • Narracja – wybierz narrację pierwszoosobową, aby Twój tekst stał się autentyczny. Kiedy piszesz „zbudowałam” lub „założyliśmy” skracasz dystans i budujesz relację. Unikaj więc sformułowań „firmę zbudowano” czy „założono”.

  • Słowa – przede wszystkim muszą być zrozumiałe dla czytelnika. Mimo, że najprawdopodobniej jesteś ekspertem i często posługujesz się językiem branżowym, używaj sformułowań, którymi posługują się Twoi klienci.

  • Wyrażenia – nie stosuj utartych frazesów. Unikaj banałów jak: „indywidualne podejście do klienta” czy „firma z tradycjami”. Jeśli Twoja firma ma „najwyższą jakość produktów”, napisz – co się kryje za tymi słowami. Skąd się ta jakość bierze? (Tylko nie „z dbałości o szczegóły”!)

 

4. Tekst „o nas” na przykładzie – dobre i złe praktyki

 

Zły przykład

Dobry przykład

X to firma rodzinna, która została założona w 1996 r. Od 20 lat kierowała się dobrą jakością materiałów, bogatą ofertą asortymentową i wysokim standardem obsługi klienta oraz kontrahentów.

 

Produkty X gwarantują wykonanie wysokiej klasy odzieży. Dzięki zaangażowaniu fachowców oraz wysokim standardem produktów, X nieustannie się rozwija, inwestując kapitał w kolejne maszyny szwalnicze i kwalifikacje pracowników.*

 

*Tekst zainspirowany prawdziwym tekstem „o nas” jednej ze stron internetowych

 

X założyła moja babcia. Wtedy był to jej sposób na zarobek w czasach komuny – dzisiaj to moja wielka pasja. Zaraziła mnie nią od dzieciństwa, kiedy pokazywała, jak szyć pierwsze ubranka dla lalek.

 

 

Dzisiaj to ja i mój zespół szyjemy. Już nie ubranka dla lalek, ale dla prawdziwych dzieci. Jest to dla nas wielka przyjemność, ale także duża odpowiedzialność. Chcemy, aby mamy miały pewność, że ubrania wykonane przez naszą firmę są wygodne, odporne na plamy i „niewymagające” w praniu. Dlatego jeszcze zanim zabierzemy się do szycia, testujemy każdy materiał, który przychodzi od dostawcy.

 

Nasze klientki bardzo cenią takie podejście. Wiedzą, że mogą nam zaufać, a my wiemy, że ciuszki, które trafiają w Wasze ręce, są najwyższej jakości.

 

Nie ma przemyślanego przekazu

Spełnia cele czytelnika

Jest nudny

Jest interesujący i przyjemny w czytaniu

Nie przekazuje emocji

Przekazuje emocje

Narracja trzecioosobowa

Narracja pierwszoosobowa

Występują skomplikowane słowa

Prosty język, którego używa klient

Powtarza banalne frazesy

Zamiast frazesów podaje fakty

 

5. Podsumowanie

 

Tekst „o nas” to wyzwanie. Mam nadzieję, że z tymi pomocami nie będziesz miał z nim problemu. Gdybym miała wskazać najważniejszą radę, to byłoby to: „Pisz w emocjach. Czuj, że to, co piszesz, jest ważne. Jeśli musisz szukać słów, a to, co tworzysz, Cię nie rusza, to nie ruszy także czytelnika”.

 

W komentarzu koniecznie pochwal się, jak Ci poszło!

 

Jak napisać tekst „o nas” aby nie zniechęcać klientów?

09 marca 2018

CHCĘ OTRZYMAĆ RABAT 30%

Cześć, jestem Joanna,

pomogę Ci zbudować Twoją stronę www. 

Kliknij, zarejestruj się w webwave  i odbierz 30% rabatu na hosting!

jak stworzyć stronę www

Od kilku lat two­rzę strony inter­ne­towe. Zało­ży­łam ten blog po to, aby poka­zać Ci, że Ty też możesz zro­bić wła­sną witrynę i wcale nie jest to takie trudne.  Nikt nie zna Two­jej firmy lepiej niż Ty prawda? Jeśli szu­kasz prostej instruk­cji, od razu zacznij tutaj. 

Korzystając z moich poradników stworzysz stronę internetową zupełnie od podstaw, krok po kroku.

Jak stworzyć  stronę internetową?

ZOBACZ WIDEO INSTRUKCJĘ

Zastanawiasz się jak stworzyć stronę internetową krok po kroku? Dobrze trafiłeś!  Dzięki mojemu blogowi stworzysz samodzielnie wspaniałą stronę internetową!