Masz pytania dotyczące tworzenia strony? Chętnie na nie odpowiem.
1. Jaki jest cel twojej strony internetowej?
Co właściwie chcesz osiągnąć, jaki jest cel Twojej strony www? Określ jasno, na czym Ci zależy. Wydaje się to oczywiste, ale wciąż dużo osób pomija ten najważniejszy punkt. Tymczasem jasno określony cel pomoże Ci ustalić, co powinno się znaleźć na Twojej stronie, pomoże Ci zaplanować treści, a nawet określić kolorystykę. Będziesz w stanie monitorować efekty Twojej pracy oraz poprawiać swoje działania.
2. Kto będzie czytelnikiem Twojej strony?
Twoja strona powstaje nie dla Ciebie, lecz dla Twoich klientów. Określ, kim jest Twoja grupa docelowa, jakie ma problemy, jakie oczekiwania. Warto przeprowadzić szczegółową analizę i zastanowić się jakich informacji poszukują Twoi klienci, jakie są ich potrzeby. Dokładne poznanie Twojej grupy docelowej pomoże Ci dopasować wygląd strony (kolorystykę, układ, krój czcionki), a dodatkowo zdobędziesz wiele pomysłów na to, gdzie poszukiwać czytelników i zamieszczać linki lub reklamy (gdzie jeszcze bywają, czego poszukują).
3. Jakie cechy powinna posiadać Twoja strona internetowa, aby spełnić zamierzony cel?
Dopasuj funkcje i wygląd strony do potrzeb jej użytkowników, spisz kim są lub będą Twoi klienci (wiek, płeć, zainteresowania, sposób bycia, branża itp.). Inaczej będzie wyglądała strona internetowa dla prywatnego przedszkola (powinna kojarzyć się rodzicom z takimi wartościami jak: bezpieczeństwo, dobra zabawa, skuteczna nauka), a inaczej wygląda strona dla radcy prawnego.
4. Jak przekonasz klientów, aby wybrali Twoją firmę lub usługę?
Oprócz dobrze przygotowanej treści warto przekazać na stronie dodatkową wartość. Jeśli masz wrażenie, że Twoi klienci zadają wciąż te same pytania, możesz na przykład umieścić na swojej stronie odpowiedzi na te pytania, rozwiej wątpliwości Twoich klientów, pomóż im rozwiązać problem i zaufać Twojej firmie. Stwórz darmowy poradnik, e-book lub checklistę i umieść na swojej stronie.
5. Co wyróżnia twoją firmę od konkurencji i jak to pokazać na Twojej stronie internetowej?
Możesz przyciągnąć uwagę czytelników na przykład za pomocą filmu. Masz nowoczesną pracownię? Zamieść na stronie krótki film z procesu produkcji. Twoimi klientami są znane firmy? Umieść ich loga na swojej stronie. Jesteś rzetelnym fachowcem, pokaż opinie klientów, którym pomogłeś, zamieść referencje. Znajdź sposób, aby pochwalić się tym, w czym Twoja firma jest najlepsza i przedstaw to w formie korzyści dla Twojego klienta.
6. Jakie funkcjonalności powinna zawierać Twoja strona internetowa?
Spisz najważniejsze elementy, które powinny się znaleźć na Twojej stronie internetowej. Sprawdź, co oferują witryny Twojej konkurencji, postaw się w roli klienta i napisz, co na stronie sprawiło, że wybrałabym właśnie tę firmę? Oceń firmę poprzez jej stronę internetową i wypisz wszystkie pozytywne i negatywne aspekty stron, które przejrzysz.
Cześć,
nazywam się Joanna,
pomogę Ci zbudować Twoją stronę www.
Kliknij, zarejestruj się w webwave i odbierz 30% rabatu na hosting!
Od kilku lat tworzę strony internetowe. Założyłam ten blog po to, aby pokazać Ci, że Ty też możesz zrobić własną witrynę i wcale nie jest to takie trudne. Nikt nie zna Twojej firmy lepiej niż Ty prawda? Jeśli szukasz prostej instrukcji, od razu zacznij tutaj.
Korzystając z moich poradników stworzysz stronę internetową zupełnie od podstaw, krok po kroku.
Zastanawiasz się jak stworzyć stronę internetową krok po kroku? Dobrze trafiłeś! Dzięki mojemu blogowi stworzysz samodzielnie wspaniałą stronę internetową!