Oto lista 30 pomysłów promocję Twojej strony w internecie. Wykorzystując je, zdobędziesz nowych klientów, Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna, a Twoja strona zyska lepszą pozycję w wyszukiwarce Google! Na liście zarówno proste rozwiązania jak i takie, które wymagają czasu i zaangażowania. Stwórz plan promocji Twojej strony i realizuj go krok po kroku.
Zanim jednak zaczniesz promować swoją stronę, sprawdź czy jest ona dobrze przygotowana. Promowanie strony, która nie jest poprawnie zoptymalizowana to syzyfowa praca. Upewnij się, że Twoja strona jest intuicyjna, nie zawiera błędów, jest przyjazna dla urządzeń mobilnych lub czy ma poprawnie wypełnione tytuły i opisy. Jeśli tworzysz stronę samodzielnie w kreatorze, skorzystaj z mojej darmowej listy kontrolnej Twojej strony www.
- Dodaj wizytówkę firmy do Google Maps z linkiem do Twojej strony.
- Dodaj link do swojej strony w stopce maila i zachętę, aby ją odwiedzić.
- Dodaj na swojej stronie “lead magnet” darmowy ebook, listę narzędzi, kalendarz, poradnik itp.
- Stwórz zapis na newsletter i zbuduj bazę potencjalnych klientów (możesz wykorzystać do tego “lead magnet” czyli prezent za zapis).
- Podziel się linkiem do strony w social mediach - wiem, że to banalne, ale często zdarza się, że na fanpejdżu brakuje adresu strony www. Nie zaszkodzi też pochwalić się witryną na prywatnym koncie Facebook.
- Dodaj film na youtube (może to być prezentacja firmy, prezentacja produktu, porada w branży, w której działasz). Prosty film promocyjny zmontujesz nawet telefonem za pomocą aplikacji quik!
- Wykorzystaj e-mail marketing! Poproś swoich klientów o zgodę na wysyłanie maili oraz informuj ich o nowych produktach, specjalnych ofertach itp… Klienci, którzy już raz Ci zaufali, chętnie zdecydują się na ponowny zakup, jeśli im się przypomnisz. Jeżeli zawierasz umowy, dopisz pole “adres mailowy” oraz zgodę na otrzymywanie informacji zgodnie z RODO.
- Znajdź grupy tematyczne na Facebooku dotyczące Twojej branży i pomagaj, wypowiadaj się, a ludzie sami odnajdą Ciebie, kiedy będą potrzebować usługi, którą świadczysz.
- Stwórz infografikę lub foto instrukcję i udostępnij na Facebooku, Pintereście, Instagramie (możesz wykorzystać darmowe narzędzie www.canva.com).
- Recenzje, porównania, rankingi - stwórz takie, które będą atrakcyjne dla Twoich klientów, udostępniaj w social mediach i na portalach branżowych.Takie treści mogą rozprzestrzeniać się wirusowo promując Twoją stronę.
- Stwórz mema lub cytat motywacyjny i udostępnij w social mediach.
- Dodaj ogłoszenia na portalach ogłoszeniowych z linkiem do Twojej strony.
- Weź udział w link party na Facebooku (na wielu grupach są ogłaszane dni, w których można się promować/przedstawiać i dodawać link do strony).
- Stwórz sekcję FAQ, czyli pytania i odpowiedzi na najczęstsze problemy Twoich klientów. Sprawdź czego najczęściej szukają Twoi klienci i wykorzystaj te pytania jako słowa kluczowe.
- Zacznij pisać artykuły tematyczne, zachęcaj do komentowania i zadawania pytań.
- Jeśli tworzysz wartościowe treści / artykuły, zamieść przyciski “podziel się”, “udostępnij”.
- Zachęć klientów, aby polecali Twoje usługi i Twoją firmę. Zbieraj opinie (gwiazdki) w Google, zachęcaj zadowolonych klientów, aby napisali krótką recenzję, oferując w zamian rabat na kolejne zakupy lub kartę stałego klienta.
- Stwórz Case Study i pokaż jak Twoja praca pomaga innym. Pokaż korzyści, jakie odnieśli Twoi klienci dzięki współpracy z Tobą.
- Zachęcaj klientów do wystawienia opinii o firmie na Twoim fanpejdżu na Facebooku.
- Załóż konto w disqus i komentuj branżowe artykuły (bez spamowania, nie musisz dawać linka do Twojej strony, jeśli Twoja wypowiedź będzie wartościowa klienci sami odwiedzą Twój profil).
- Napisz porównanie najlepszych produktów, których używają klienci w Twojej branży.
- Często aktualizuj treści na swojej stronie - Google faworyzuje aktualne treści.
- Stwórz grafikę zawierającą dowcip z Twojej branży (wstaw swoje logo) i udostępnij ją w mediach społecznościowych.
- Lubisz robić zdjęcia? Udostępnij darmową galerię zdjęć do pobrania w zamian za link do Twojej strony (tak robi np. freepik).
- Zaproponuj swoim partnerom wymianę linków.
- Poproś swoich dostawców, aby umieścili link do Twojej strony.
- Stwórz kalendarz, który będzie przydatny dla Twoich klientów (np. w branży instalacji grzewczych: przypomnienie o konserwacji ogrzewania przed przed zimą, o sprawdzeniu poziomu wody w obiegu... w branży ogrodniczej: termin sadzenia, nawożenia lub przycinania innych gatunków roślin...).
- Pokaż kulisy! Nic tak nie wciąga, jak historia oglądana “od kuchni”. Pokaż swój biznes z drugiej strony, opowiedz o tym, jak wykonujesz swoją pracę, pokaż jakie masz problemy lub jakie błędy zdarza Ci się popełnić, a najlepiej nagraj wideo :)
- Znajdź najpopularniejsze artykuły w swojej branży. Napisz na ten sam temat przedstawiając nowe fakty, ciekawe informacje lub swój punkt widzenia.
- Skorzystaj z reklamy na Facebooku lub Google adwords.
Mierz efekty swoich działań (w Google Search Console), aby skupić się na tym, co przynosi Ci najwięcej korzyści!
Czy korzystasz już z tych pomysłów? A może jest coś co warto dopisać?