Kiedy chcesz znaleźć w internecie produkt lub usługę wpisujesz określone frazy w wyszukiwarkę, to samo robią Twoi klienci.
Frazy, które wpisują klienci poszukując produktu lub usługi, to właśnie słowa kluczowe. Twoim celem powinno być, aby Twoja strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu właśnie frazy kluczowej. Choć ma na to wpływ wiele czynników (optymalizacja strony, jej szybkość, użyteczność itp.) to najważniejsza wciąż jest treść. Twoja strona powinna odpowiadać na pytania/potrzeby klientów, które oni wpisują w Google.
Na początek wyobraź sobie, że jesteś klientem i zastanów się co wpiszesz w Google poszukując produktu lub usługi (które oferuje Twoja firma). Zazwyczaj przyjdzie Ci na myśl jedna, główna fraza kluczowa, często jest tak, że po wpisaniu tej frazy konkurencja jest bardzo, bardzo duża i ciężko będzie uzyskać wysoką pozycję w Google. Warto sprawdzić jakie inne frazy wpisują klienci (podpowie Ci to Google na początku i na końcu listy wyników).
Przyda się też planner słów kluczowych, który podpowie podobne wyszukiwane frazy oraz ich częstotliwość (np. ubbesuggest). Jeśli wybierzesz pytania, które pojawiają się rzadziej masz większą szansę na to, że Twoja strona pojawi się wysoko na liście wyników wyszukiwania.
Google sam podpowie Ci chętnie wyszukiwane frazy kluczowe:
Wybrałeś już frazę kluczową, świetnie! Czas stworzyć stronę lub artykuł na blog, która będzie zawierać to wybrane słowo kluczowe!
Strona w tytule i głównym nagłówku powinna zawierać wybraną frazę. Oczywiście tytuł to nie wszystko trzeba jeszcze stworzyć treść, która będzie dawać wartość Twoim klientom, odpowiadać na ich pytania i rozwiewać wątpliwości. Tekst warto podzielić na mniejsze sekcje (nagłówek + tekst) i nadać im hierarchię H1, H2, H3 itp. W treści oczywiście również powinna się znaleźć fraza kluczowa. Jeśli stosujesz grafikę na stronie, ona także powinna zawierać słowo kluczowe jako opis i tekst alternatywny.
Stosuj tylko jedną frazę kluczową dla wybranej strony (lub posta).
Jaj uzyskać jak najlepszy efekt? Umieść słowo kluczowe w:
Na pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania ma wpływ także ilość i jakość linków, które do niej prowadzą. Dlatego warto zadbać o to, aby Twój post był przydatny i zachęcić użytkowników, aby udostępniali go innym. Wrzuć linki do gotowego artykułu w swoich social media, na grupach tematycznych na Facebooku lub w portalach branżowych. Możesz znaleźć blogi o podobnej tematyce dodać komentarz (często komentujący może dodać link do swojej strony).
Treść twojej strony ma ogromny wpływ na wyniki wyszukiwania, ale kiedy konkurencja jest duża Google bierze też pod uwagę kwestie techniczne.
Czynniki, które ułatwiają pozycjonowanie strony to:
Planner słów kluczowych Ubbersuggest wyświetli dla Ciebie Twoją frazę kluczową oraz 10 innych najczęściej wyszukiwanych (w opcji darmowej). Jeśli nie uda Ci się uzyskać wysokich wyników na najczęściej wyszukiwaną frazę, warto zrobić kolejny artykuł / wpis na blog, stronę wykorzystują frazę o mniejszej częstotliwości.
Wszelkie prawa zastrzeżone @ wykonanie Joanna Lewandowska